donderdag 1 augustus 2013

Nigella's Chilli Saus met Tortilla Chips

Afgelopen week kwam er een herhaling van Nigella Kitchen, Devilishly Good Recipes, voorbij op de televisie. Het was zoals altijd een fantastische uitzending! 
Ik vind haar geweldig en haar manier van koken spreekt mij enorm aan!!
Het recept van Nigella heb ik wel iets aangepast want persoonlijk vond ik die van haar to spicey!


Nigella's Chilli Saus met Tortilla Chips




- 3 hele geroosterde rode paprika (uit een potje, om het makkelijk te maken)
- 1 teentje knoflook, gepeld
- 2 rode pepers (ik gebruikte een rode en een groene) met zaden in tact, 
- 1/2 bosje koriander stengels grof gehakt
- Schil van een limoen
- Sap van een limoen
- 1 komkommer
- 1/2 bosje korianderblaadjes
- 1 eetlepel olijfolie
- zout

Giet de rode paprika's uit potje af.
Ontdoe de chilipepers van hun steeltje en, als je de saus niet al te heet wilt hebben, ook van hun pitjes. Doe ook de pepers in de keukenmachine of kom
Plaats geroosterde rode paprika, knoflook, chilipepers, komkommer, koriander stengels, limoenschil en sap in een keukenmachine en pureer tot een fijngehakt en bijna glad mengsel. Voeg een klein beetje grof zeezout, olijfolie en koriander blaadjes toe en geef je keukenmachine nog een kleine twist tot alles gemengd en glad is.

Serveer met tortilla chips.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten